龙眼Jelly月饼















在FB看见了这道龙眼Jelly月饼,心就痒痒了。
爱吃龙眼的我当然不会错过这道容易的食谱啦!
做了3个颜色Jelly月饼,
1.原色
2.黄色
3.加啡色

































对于我这个新手来说这个食谱还ok啦,
不会甜,而且不会重重的奶味。
妈妈和哥哥他们都喜欢。
除了爸爸占时不可以吃。
如果你问我,冰皮和这个比较喜欢哪一个,
我可以回答你哦,
我比较喜欢这些容易的。

Longan Soya Bean Jelly Mooncake

Ingredients:
(A) 5gm agar-agar powder, 250ml Longon juice, 20gm castor sugar
(B) 150gm Longan flesh (diced)
(C) 8gm agar-agar powder, 350ml soya bean juice, 75gm castor sugar
(D) 100ml evaporated milk, 10gm instant custard powder, few drop Yellow coloring

Methods:
Bring (A) to boil till dissolved, add in (B), mix even.
Pour into small cup mould, let it set
Bring (C) to boil till dissolved, add in (D) mix till even.
Pour into moon cake mould till full, chill in fridge.



2 条评论:

  1. 这些模型很美哦!!
    你也很勤力哦,做了很多哦!

    回复删除
  2. June@june~这个是一个容易做到月饼,所以不很难的

    回复删除

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...