绿茶蜜红豆戚风

这个星期开始家里多了一个娃娃。

这个可爱的娃娃可以令我家2个小男孩对他死心塌地对待,无微不至的照顾。

虽然话说如此,身为他姑姑的我,也是要尽自己的本分照顾他。

这精力旺盛的小娃真的令我喘气,连想休息的时间都没有。

所以这几晚很早就去会男朋友“周公”了。

还好只是暂时一两个星期 ,如果还像上次那样长时间的话,

我真的会晕倒在哪里。

朋友Joanne告诉我她家附近的烘培店有售卖蜜红豆,真的是好消息。

因为我寻找红豆蜜已经有一段时间,加上自己真的很懒惰煮,

所以赶快拜托他帮我购买2包。

还是那句话,认识我的人都知道我爱绿茶。

绿茶的颜色可以让我感觉很舒服,精神。


 在烘着蛋糕那一刻,一直飘来一阵阵很香绿茶的味道,

而那小娃就一直在那里吵着“姑姑,Cake Cake。”


一直都在担心小娃不知道吃不吃有馅料的蛋糕,

还好他都吃完,还一连吃两片,开心死我了。

小娃与小瓜

材料:

蛋黄糊 (20CM,8寸 )

蛋黄 ~ 4粒
幼糖 ~ 30g
奶水 ~ 75g
低粉 ~ 80g
植物油 ~40g
绿茶粉 ~ 10g

蛋白~ 4粒
幼糖 ~ 50g
塔塔粉 ~ 1/4匙

蜜红豆 ~ 50g  (事先用少许面粉拌均匀,把多余的面粉过筛)

*** 一般的戚风做法,除了蜜红豆最后在混合好蛋黄与蛋白才加入。 180'c,40分钟


3 条评论:

  1. 這個口味真的很喜歡,不過呢這裡應該是買不到蜜红豆,只好邊看著你的蛋糕,邊吞口水!謝謝你的資料,我等下上網查看!

    回复删除
  2. tracy~~
    很少小朋友也吃绿茶的口味呢~~
    =) 恭喜恭喜啊!!祝宝宝健康长大哦~~

    回复删除
  3. Tracy, it's me again. Aiyoh, now I'm in a hurry to go to prepare my dinner so have to write in English, quicker. By the way, I saw your message already. Do you see a similar store like this in Pavillion Plaza because we are going to stay in Sheraton Imperial, opposite to Pavillion Plaza & I can go there anytime when my children aren't having their bad mood, hahaha! Oh, we will be going back in Dec for 4 weeks but hoh, we will busy travelling inter-states & will also spend a week in Singapore. Not much of time to really sit down to enjoy the holidays! KL is my most busiest stop becoz 90% of my friends have settled in KL & every time when I go back, I spent 80% of the entire trip in KL, catching up with my old friends. This trip is a bit different, not much of time in KL this time. OK lah, please tell me which floor in KLCC that you have seen these cute spoons, thank you! We will surely go to KLCC as we want to buy the Japanese Royce's chocolate next to a Japanese supermarket but will only decide the day to go in last minute, again, have to see my children mood. Thanks for you offer to help, if I have time, we can catch up

    回复删除

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...